Четвер, 21.11.2024, 09:29
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт заступника директора з НВР, учителя української мови й літератури Лаврут Валентини Володимирівни

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Я - учитель-філолог

 ЛЕКСИЧНА НОРМА

Укажіть рядок, у якому допущено лексичну помилку:

1.А рахуватися з думкою

Б у лютому

В вжити заходів

Г о сьомій годині

Д приймальна комісія

2. А улюблений художник

Б подякувати товариша

В виборча кампанія

Г відпустка через хворобу

Д відгук про дисертацію

3. А включити до порядку денного

Б глузувати з опонента

В голосуємо два звернення

Г мова йдеться

Д доглядати хворого

4. А зрадити Батьківщину

Б інженер за освітою

В ліки проти грипу

Г мати власну позицію

Д захисний імунітет

5. А навчати мові

Б наслідувати приклад

В не вживати заходів

Г нехтувати поради

Д опанувати фах

Немає лексичної помилки в рядку:

1. А пам’ятник Франка

Б оволодіти ситуацію

В підняти питання

Г чесність являється рисою

Д спонукати на дію

2. А шість років назад

Б здати іспит

В учбовий посібник

Г більша половина

Д колеги по роботі

3. А по власному бажанню

Б рекомендації по оформленню ділового паперу

В почалася переписка

Г хворіти на грип

Д поступити в інститут

4. А позбавитися помилок

Б складати більшість

В збіглися думки

Г вибирати фах

Д вирішити проблему

5. А на протязі кількох років

Б що стосується мене

В телефонувати йому

Г біля двохсот

Д увіковічення пам’яті. 

ОРФОЕПІЯ

Той самий звук позначає підкреслена літера в усіх словах рядка:

1. А зшиток, рюкзак, зорепад, зжовклий;

Б принісши, сонячний, саджанець, розрісся;

В вивчишся, шоколад, щетина, щиглик;

Г на доріжці, зібрання, зірка, бузько.

2. А у чашці, машина, чіткіший, пошана;

Б шістсот, артистці, метро, тріска;

В лимон, вимова, директор, листя;

Г потік, розгул, розумний, соліст.

3. А молотьба, тітчин, листяний , тюль;

Б нігті, легко, дьогтю, пругкий;

В свято, вільний, воленька, бовваніти;

Г афера, вітрець, береза, зебра.

4. А джура, заброджений, осаджений, джгутик;

Б безжурний, замріяний, книжці, збіжжя;

В відзвук, дзиґлик, відзивати, дзеркало;

Г кізка, маска, лізти, острів.

5. А тітці, усміхається, цяточка, дочці;

Б апетит, левада, зерно, метро;

В пасіка, ромашці, піднісся, повість;

Г лазня, дзвякати, мазь, мотуззя.

6. А екзамен, кізка, сорока, якби;

Б дивиться, тюлька, Вітчизна, життя;

В сіль, гусеня, смієшся, колосся;

Г дьогтю, холод, хутір, легко.

7. А посуха, Поділ, зозуля, морока;

Б зчистити, галуззя, зерновий, зжати;

В вокзал, аґрус, ґринджоли, Олександр;

Г випадок, кислий , черговий, котрий.

8. А жасмин, вождь, зжовкнути, джиґун;

Б м’яч, мулат, Мирон, м’ята;

В молотьба, грається, тчуть, отже;

Г семеро, кілометр, мереживо, попелястий.

 

 Презентація  "Києво- Печерська  лавра"  матеріал до вивчення пам`ятки  "Києво- Печерський  патерик"      /prezentacija1kievo-pecherska_lavra.ppt



 

                         

 

ЛІТЕРАТУРНА МОЗАЇКА  

         Відомо,  що навіть дорослі  швидше  навчаються  в грі.  Справді,  гра  в  навчальному  процесі   створює  мотивацію,  близьку  до  природної,  збуджує  інтерес,  підвищує  рівень  навчальної праці,  розвиває  комунікативні  навички.

       Перевага гри  в порівнянні  з  іншими  формами  навчання полягає  в  тім,  що  вона  досягає  своєї  мети  непомітно  для  школярів,  адже  дитина  охоче  включається  в  ігрову  діяльність.

       Взагалі,  літературна  гра  містить  величезні  можливості.  Це  може  бути  і  засіб  осмислення  художнього  твору,  і  спосіб  оцінки  прочитаного,  і  метод  перевірки  рівня  засвоєного  матеріалу.

       Використання  різноманітних  ігор   сприяє  ефективному  опрацюванню  літературних творів,  свідомому  засвоєнню  біографічних даних  українських письменників,  змісту  художніх творів, літературознавчих  термінів,  зокрема  такі  ігри,  як:  гра «Вірю - не вірю»,  кросворд  «Біографічна  доріжка»,  криптограма, гра  «Поетичний листопад»,  літературна  вікторина, акродиктант, гра  «Асоціативна  павутина»  тощо.

           У  процесі  гри  розвиваються  вміння   школярів       виокремлювати  позитивні  й негативні  риси  характеру  головних героїв,  давати  оцінку  їхнім  вчинкам:  гра   «Павутиння  слів», літературна вікторина  «Про кого мовиться?», гра  «Літературне   лото»,  кросворд  «Перехрестя»,  вікторина  «Відгадай  персонажа  та ін. 

         З  метою  поглиблення  знань  із теорії  літератури  застосовуються  ігри,  які  формують  емоційно-образну  виразність  мовлення: гра «Відгадай  жанр»,  літературознавчий  кросворд  «Ланцюжок».

           Сподіваюся,  що  представлені   ігри  сприятимуть формуванню  в  школярів  позитивного  ставлення  до  вивчення   української  літератури,  творчої активності  та  стійкого  пізнавального  інтересу.
Технологія  «Вірю  -  не  вірю!»

 Учитель  задає  питання,  учні  піднімають  руки.  Хто  вірить  цій  тезі,  хто -  ні.  Називається  правильна  відповідь,  і  тоді  той,  хто  вгадав,  ставить  собі  +  (плюс).  У  кінці  роботи  підраховується  кількість  плюсів  і  виставляється  оцінка.

1).  Протягом  століть  наш народ  створив  понад  двісті  тисяч  пісенних  шедеврів.  (Вірю).

2).   Виконуються  народні  пісні  в  супроводі  та  без  супроводу  музичних  інструментів.  (Вірю).

3).  Суспільно-побутові  пісні  -  це  пісні  про  родинне  життя,  про  стосунки  між  членами  родини.  (Не  вірю).

4).    Кріпацькі  пісні  оспівують  нелегке  ремесло  людей,  які  з  приходом  весни  впрягали  відгодованих   на  зиму  волів  із  навантаженими   товаром  возами  вирушали  в  дорогу.  (Не  вірю).

5).  Наймитські  та  бурлацькі  пісні  відтворюють  страждання  сільської  бідноти.  (Вірю).

6)  До  солдатських  пісень  належать  ті,  що  створені  в  часи  існування  Запорозької  Січі. (Не  вірю).

7).    Про  людей  певного  ремесла  розповідається  в  ремісницьких  піснях.  (Вірю).

8).  У  переселенських  піснях  ідеться  про  українських  селян,  які  емігрували  за  океан  у  кінці  ХІХ -  на початку  ХХ  століття.  (Вірю). 

9).  Коломийка -  трирядкова  народна  пісня  (співанка).   (Не  вірю).

10). Назву  коломийки  пов’язують  із  прикарпатським  містом  Коломия  на  Гуцульщині.  (Вірю).

11).  Кожен  рядок  коломийки  має  10  складів  з  обов’язковою  цезурою  (паузою)  після  5  складу.  (Не  вірю).

12).   Римування  в коломийках  суміжне  (парне),  рими  жіночі  (з  наголосом  на  передостанньому  складі).  (Вірю).


 Гра  «Відгадай  слова»

Прочитати  закодовані  слова,  які  називають  розряди  суспільно-побутових  пісень.

                                         ВАЖКГПЕРЕСЕЛЕНСЬКІНПКУЖ

КНЖІЙНАЙМИТСЬКІПІРОК

ЗЖУНЧБУРЛАЦЬКІЩЬРЕИЗ

АЗУНЧРЕМІСНИЦЬКІЧЩЕРИ

УЗКМІРЕКРУТСЬКІСАМБІ

ЗКЖУНКРІПАЦЬКІПРУЗКО

РОБАЗЧУМАЦЬКІКУСЧМА

ЕЮЩЗЗЗККОЗАЦЬКІМІСЯРЗ


 Гра  «Шифрувальник»

Щоб  прочитати  зашифровану  назву  пісні,  необхідно  в  кожному  горизонтальному  рядку  закреслити  однакові літери.

Н  Ж  А  О  З  А  Н  Ж  З  И  Й

П  К  Ж  Н  Ж  А  О  К  О  П

З  Ь  Г  Ж  О  К  Р  І  Е  Ж  Е  З  К  Ь

В  К  Е  Т  П  А  Е  В  К  П

В  Й  Х  Ж  Х  Е  Г  Н  А  Ц  І  Г  Й  А  В

П  Ж  Е  Н  І  У  І  Т  Е  Ь  П

(«Ой  на  горі  та  женці  жнуть»).
Фольклорна  вікторина

1. Хто  попереду  веде  своє  військо  запорозьке?  (Дорошенко).

2.  Хто  проміняв  жінку  на  тютюн  і  люльку?  (Сагайдачний).

3.  Що  знадобиться  в  дорозі  козаку?  (Тютюн  і  люлька).

4.  Що  просить  продати  дівчина  батька,  аби  викупити  козаченька  з  тяжкої  неволі?  («Сірії  воли»).

5.  Чим  турчин  наділяє  сина,  якого  проганяє  мати?  (Сріблом-злотом).

6.  Чим  героя  пісні  «Гомін,  гомін  по  діброві»  напувають  ляхи?  (Пивом-медом).

7.  Де  знаходиться  «чумацька  столиченька»?  (У  степу).

8.  Кого  чекали  чумаки  в  степу?  (Отамана).

9.  Звідки  чумаки  везли  сіль?  (Із  Криму).

10.  З  чим  тісно  пов’язана  пісня-коломийка?  (Із  мелодією  і танцем).

11.  Де  побутують  коломийки? (Прикарпаття,  Закарпаття  та  Карпати).

12.  Який  художній  засіб  найчастіше  зустрічається  в  коломийках?  (Паралелізм).

Літературна гра «Вірю – не вірю!»

( біографія і творчість Андрія Чайковського)

1. Твори Андрія Чайковського повернулися до українського читача лише після проголошення Україною незалежності в 1991 році. (Вірю).

2. Народився А. Чайковський у селі Моринці Звенигородського повіту на Черкащині в сім`ї кріпака. (Не вірю).

3. Вихованням і початковим навчанням майбутнього письменника займалася бабуся. (Вірю).

4. У Самбірській гімназії до гімназистів-українців учителі ставилися упереджено, зневажали українську мову і літературу. (Вірю).

5. Закінчивши гімназію, у 1877 році А. Чайковський вступив до Академії мистецтв у Санкт-Петербурзі. (Не вірю).

6. Після однорічної служби в армії майбутній письменник повернувся на юридичний факультет і став організатором студентського «Кружка правників». (Вірю).

7. І навчання, і робота перервалися тим, що А. Чайковського відправили на заслання. (Не вірю).

8. Після повернення мав суддівську практику в Самборі, влаштувався адвокатом у Львові. (Вірю).

9. Літературна діяльність А. Чайковського отримала визнання, адже вийшли друком його твори про еміграцію галицького селянства за океан. (Вірю).

10. Андрій Чайковський не цікавився і сторичним минулим свого народу. (Не вірю).

11. З великим піднесенням А. Чайковський сприйняв Жовтневий переворот 1917 року в Росії і встановлення комуністичної влади в Східній Україні. (Не вірю).

12. Виходу роману «Сагайдачний» в Україні довелося чекати ще 23 роки. (Вірю).

     Бліц-турнір «Уважний читач»(за повістю Григора Тютюнника «Климко»)

Дати короткі відповіді на запитання.

  1. З ким жив герой однойменної повісті Григора Тютюнника Климко? (З дядьком Кирилом).
  2. Яку професію мав дядько Климка? (Машиніст великого паровоза ФД).
  3. Якою була найбільша радість Климка при зустрічі з дядьком? (Покласти перед дядьком зошити, а самому поратися по господарству).
  4. Що трапилося з дядьком Кирилом? (Загинув разом із своїми товаришами по зміні).
  5. Куди вирушив Климко? (У місто Слов’янськ по сіль).
  6. Кого зустріли на базарному майдані Климко і Зульфат? (Наталю Миколаївну, свою вчительку).
  7. Що притискала до себе разом із немовлям Наталя Миколаївна? (Трояндову, мов сто троянд, сукню).
  8. Що подарував швець Климкові? (Тапочки).
  9. Хто надав прилисток хворому Климкові? (Тітка Марина).
  10. Навіщо хлопчик економив молоко, розбавляючи його водою? (Для немовляти Наталії Миколаївни).
  11. Яким чином Климко дістався станції Дебальцево, повертаючись додому? (Потягом, на який допомогла йому сісти тітка Марина).
  12. Скільки кілометрів йому лишалося пройти? (Шістдесят кілометрів).
  13. Коли Климко підходив до своєї станції, кого він побачив? (Червоноармійця, який утікав від погоні).
  14. Що трапилось із Климком? (По ньому вдарила автоматна черга).
  15. Що потекло із пробитого мішка на дорогу? (Сіль).
  16. Хто біг назустріч Климкові від переїзду? (Його друг Зульфат).












 












 

 
Вхід на сайт
Пошук
Школа - це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.              А. Барбюс
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024
uCoz