Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Я - учитель-філологЛЕКСИЧНА НОРМА Укажіть рядок, у якому допущено лексичну помилку: 1.А рахуватися з думкою Б у лютому В вжити заходів Г о сьомій годині Д приймальна комісія 2. А улюблений художник Б подякувати товариша В виборча кампанія Г відпустка через хворобу Д відгук про дисертацію 3. А включити до порядку денного Б глузувати з опонента В голосуємо два звернення Г мова йдеться Д доглядати хворого 4. А зрадити Батьківщину Б інженер за освітою В ліки проти грипу Г мати власну позицію Д захисний імунітет 5. А навчати мові Б наслідувати приклад В не вживати заходів Г нехтувати поради Д опанувати фах Немає лексичної помилки в рядку: 1. А пам’ятник Франка Б оволодіти ситуацію В підняти питання Г чесність являється рисою Д спонукати на дію 2. А шість років назад Б здати іспит В учбовий посібник Г більша половина Д колеги по роботі 3. А по власному бажанню Б рекомендації по оформленню ділового паперу В почалася переписка Г хворіти на грип Д поступити в інститут 4. А позбавитися помилок Б складати більшість В збіглися думки Г вибирати фах Д вирішити проблему 5. А на протязі кількох років Б що стосується мене В телефонувати йому Г біля двохсот Д увіковічення пам’яті. ОРФОЕПІЯ Той самий звук позначає підкреслена літера в усіх словах рядка: 1. А зшиток, рюкзак, зорепад, зжовклий; Б принісши, сонячний, саджанець, розрісся; В вивчишся, шоколад, щетина, щиглик; Г на доріжці, зібрання, зірка, бузько. 2. А у чашці, машина, чіткіший, пошана; Б шістсот, артистці, метро, тріска; В лимон, вимова, директор, листя; Г потік, розгул, розумний, соліст. 3. А молотьба, тітчин, листяний , тюль; Б нігті, легко, дьогтю, пругкий; В свято, вільний, воленька, бовваніти; Г афера, вітрець, береза, зебра. 4. А джура, заброджений, осаджений, джгутик; Б безжурний, замріяний, книжці, збіжжя; В відзвук, дзиґлик, відзивати, дзеркало; Г кізка, маска, лізти, острів. 5. А тітці, усміхається, цяточка, дочці; Б апетит, левада, зерно, метро; В пасіка, ромашці, піднісся, повість; Г лазня, дзвякати, мазь, мотуззя. 6. А екзамен, кізка, сорока, якби; Б дивиться, тюлька, Вітчизна, життя; В сіль, гусеня, смієшся, колосся; Г дьогтю, холод, хутір, легко. 7. А посуха, Поділ, зозуля, морока; Б зчистити, галуззя, зерновий, зжати; В вокзал, аґрус, ґринджоли, Олександр; Г випадок, кислий , черговий, котрий. 8. А жасмин, вождь, зжовкнути, джиґун; Б м’яч, мулат, Мирон, м’ята; В молотьба, грається, тчуть, отже; Г семеро, кілометр, мереживо, попелястий.
Презентація "Києво- Печерська лавра" матеріал до вивчення пам`ятки "Києво- Печерський патерик" /prezentacija1kievo-pecherska_lavra.ppt
ЛІТЕРАТУРНА МОЗАЇКА Відомо, що навіть дорослі швидше навчаються в грі. Справді, гра в навчальному процесі створює мотивацію, близьку до природної, збуджує інтерес, підвищує рівень навчальної праці, розвиває комунікативні навички. Перевага гри в порівнянні з іншими формами навчання полягає в тім, що вона досягає своєї мети непомітно для школярів, адже дитина охоче включається в ігрову діяльність. Взагалі, літературна гра містить величезні можливості. Це може бути і засіб осмислення художнього твору, і спосіб оцінки прочитаного, і метод перевірки рівня засвоєного матеріалу. Використання різноманітних ігор сприяє ефективному опрацюванню літературних творів, свідомому засвоєнню біографічних даних українських письменників, змісту художніх творів, літературознавчих термінів, зокрема такі ігри, як: гра «Вірю - не вірю», кросворд «Біографічна доріжка», криптограма, гра «Поетичний листопад», літературна вікторина, акродиктант, гра «Асоціативна павутина» тощо. У процесі гри розвиваються вміння школярів виокремлювати позитивні й негативні риси характеру головних героїв, давати оцінку їхнім вчинкам: гра «Павутиння слів», літературна вікторина «Про кого мовиться?», гра «Літературне лото», кросворд «Перехрестя», вікторина «Відгадай персонажа та ін. З метою поглиблення знань із теорії літератури застосовуються ігри, які формують емоційно-образну виразність мовлення: гра «Відгадай жанр», літературознавчий кросворд «Ланцюжок». Сподіваюся, що представлені ігри сприятимуть формуванню в школярів позитивного ставлення до вивчення української літератури, творчої активності та стійкого пізнавального інтересу. Учитель задає питання, учні піднімають руки. Хто вірить цій тезі, хто - ні. Називається правильна відповідь, і тоді той, хто вгадав, ставить собі + (плюс). У кінці роботи підраховується кількість плюсів і виставляється оцінка. 1). Протягом століть наш народ створив понад двісті тисяч пісенних шедеврів. (Вірю). 2). Виконуються народні пісні в супроводі та без супроводу музичних інструментів. (Вірю). 3). Суспільно-побутові пісні - це пісні про родинне життя, про стосунки між членами родини. (Не вірю). 4). Кріпацькі пісні оспівують нелегке ремесло людей, які з приходом весни впрягали відгодованих на зиму волів із навантаженими товаром возами вирушали в дорогу. (Не вірю). 5). Наймитські та бурлацькі пісні відтворюють страждання сільської бідноти. (Вірю). 6) До солдатських пісень належать ті, що створені в часи існування Запорозької Січі. (Не вірю). 7). Про людей певного ремесла розповідається в ремісницьких піснях. (Вірю). 8). У переселенських піснях ідеться про українських селян, які емігрували за океан у кінці ХІХ - на початку ХХ століття. (Вірю). 9). Коломийка - трирядкова народна пісня (співанка). (Не вірю). 10). Назву коломийки пов’язують із прикарпатським містом Коломия на Гуцульщині. (Вірю). 11). Кожен рядок коломийки має 10 складів з обов’язковою цезурою (паузою) після 5 складу. (Не вірю). 12). Римування в коломийках суміжне (парне), рими жіночі (з наголосом на передостанньому складі). (Вірю).
Прочитати закодовані слова, які називають розряди суспільно-побутових пісень. ВАЖКГПЕРЕСЕЛЕНСЬКІНПКУЖ КНЖІЙНАЙМИТСЬКІПІРОК ЗЖУНЧБУРЛАЦЬКІЩЬРЕИЗ АЗУНЧРЕМІСНИЦЬКІЧЩЕРИ УЗКМІРЕКРУТСЬКІСАМБІ ЗКЖУНКРІПАЦЬКІПРУЗКО РОБАЗЧУМАЦЬКІКУСЧМА ЕЮЩЗЗЗККОЗАЦЬКІМІСЯРЗ
Щоб прочитати зашифровану назву пісні, необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити однакові літери. Н Ж А О З А Н Ж З И Й П К Ж Н Ж А О К О П З Ь Г Ж О К Р І Е Ж Е З К Ь В К Е Т П А Е В К П В Й Х Ж Х Е Г Н А Ц І Г Й А В П Ж Е Н І У І Т Е Ь П («Ой на горі та женці жнуть»). 1. Хто попереду веде своє військо запорозьке? (Дорошенко). 2. Хто проміняв жінку на тютюн і люльку? (Сагайдачний). 3. Що знадобиться в дорозі козаку? (Тютюн і люлька). 4. Що просить продати дівчина батька, аби викупити козаченька з тяжкої неволі? («Сірії воли»). 5. Чим турчин наділяє сина, якого проганяє мати? (Сріблом-злотом). 6. Чим героя пісні «Гомін, гомін по діброві» напувають ляхи? (Пивом-медом). 7. Де знаходиться «чумацька столиченька»? (У степу). 8. Кого чекали чумаки в степу? (Отамана). 9. Звідки чумаки везли сіль? (Із Криму). 10. З чим тісно пов’язана пісня-коломийка? (Із мелодією і танцем). 11. Де побутують коломийки? (Прикарпаття, Закарпаття та Карпати). 12. Який художній засіб найчастіше зустрічається в коломийках? (Паралелізм). Літературна гра «Вірю – не вірю!» ( біографія і творчість Андрія Чайковського) 1. Твори Андрія Чайковського повернулися до українського читача лише після проголошення Україною незалежності в 1991 році. (Вірю). 2. Народився А. Чайковський у селі Моринці Звенигородського повіту на Черкащині в сім`ї кріпака. (Не вірю). 3. Вихованням і початковим навчанням майбутнього письменника займалася бабуся. (Вірю). 4. У Самбірській гімназії до гімназистів-українців учителі ставилися упереджено, зневажали українську мову і літературу. (Вірю). 5. Закінчивши гімназію, у 1877 році А. Чайковський вступив до Академії мистецтв у Санкт-Петербурзі. (Не вірю). 6. Після однорічної служби в армії майбутній письменник повернувся на юридичний факультет і став організатором студентського «Кружка правників». (Вірю). 7. І навчання, і робота перервалися тим, що А. Чайковського відправили на заслання. (Не вірю). 8. Після повернення мав суддівську практику в Самборі, влаштувався адвокатом у Львові. (Вірю). 9. Літературна діяльність А. Чайковського отримала визнання, адже вийшли друком його твори про еміграцію галицького селянства за океан. (Вірю). 10. Андрій Чайковський не цікавився і сторичним минулим свого народу. (Не вірю). 11. З великим піднесенням А. Чайковський сприйняв Жовтневий переворот 1917 року в Росії і встановлення комуністичної влади в Східній Україні. (Не вірю). 12. Виходу роману «Сагайдачний» в Україні довелося чекати ще 23 роки. (Вірю). Бліц-турнір «Уважний читач»(за повістю Григора Тютюнника «Климко») Дати короткі відповіді на запитання.
|
Пошук
Школа - це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє. А. Барбюс
Архів записів
Друзі сайту
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||