Четвер, 21.11.2024, 09:49
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт заступника директора з НВР, учителя української мови й літератури Лаврут Валентини Володимирівни

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Методична скарбничка

Тема: Майстер-клас як форма поширення інноваційних ідей

 

Мета: відпрацювання практичних навичок за різними методиками й технологіями з метою підвищення професійного рівня й обміну передовим досвідом учасників майстер-класу, розширення їхнього кругозору й прилучення до інноваційних освітніх процесів.

 

Завдання:

  • розкрити зміст майстер-класу за допомогою виконання комплексу інтерактивних вправ;
  • розширити обізнаність педагогів про інноваційні технологій викладання;
  • актуалізувати свідоме, ефективне оволодіння вчителями інноваційними методами та прийомами навчання через практичну діяльність педагогів;
  • розвивати соціальну, комунікативну та інформаційну компетенції.

 

Очікуваний результат:

  • підвищення фахової майстерності засобами інтерактивних педагогічних технологій;
  • сприяння саморозвитку й формуванню індивідуальної програми самоосвіти;
  • самовдосконалення педагогів.

 

Обладнання: ватмани, аркуші А3, А4, кольоровий папір, фломастери, ножиці, клей, картки

Учасники : педагоги

 

Тривалість проведення : 1 год.

 

Структура заняття :

  1. Організаційний етап(повідомлення мети та завдань тренінгу, ознайомлення учасників з правилами роботи на занятті, визначення очікувань від тренінгу та вправа на знайомство).
  2. Основний етап (вправи відповідно до мети та завдань тренінгу).
  3. Заключний етап (підбиття підсумків).

 

Актуальність:

Учителям необхідно постійно вчитись, учитись один в одного. І кращим поштовхом до цього має стати взаємообмін професійним досвідом.

 

Хід тренінгу

Вступне слово.

Нашу педагогічну діяльність можна уявити схожою на казкову країну, де ми набуваємо досвіду: то йдемо рівними, без вибоїн дорогами, то блукаємо заплутаними стежками особистих пошуків, то залишаємося на самоті, аби обдумати правильність своїх рішень , то виходимо на яскраві, освітлені нашим покликанням галявини, щоб розпалити із колегами вогнище творчості, взаємодопомоги та підтримки. Усі ви присутні в цій аудиторії досвідчені вчителі, професіонали. У кожного з вас є секрети педагогічної творчості, якими ви можете поділитися зі своїми колегами. Тож сьогодні під час нашого тренінгу ви матимете можливість обмінятися професійним досвідом.

За правилами тренінгу, заняття слід розпочинати зі знайомства, тому першою вправою буде знайомство.

 

І вправа «Знайомство».

- За правилами тренінгу, заняття слід розпочинати зі знайомства, тому першою вправою буде знайомство. Групам пропоную на спеціальному аркуші паперу намалювати уявний герб, у якому буде розкрита особливість предметів, які ви викладаєте. Після завершення завдання представник групи розповідає про створений герб і пояснює, чому він має такий вигляд. От ми з вами й познайомилися та більше дізналися один про одного.

ІІ вправа «Конверт очікувань».

Роздаються невеликі аркуші липкого паперу.

- Напишіть, чого саме ви очікуєте від тренінгу.

Кожен презентує свої записи та прикріплює на плакаті із зображенням конверта.

 

ІІІ вправа «Мозковий штурм».
Інструкція:
• записати на листочках 3 слова, з якими у вас асоціюється поняття «майстер-клас»;
• керівник групи презентує знання групи щодо майстер-класу;
Отже, ми виробили узагальнений погляд на майстер-клас.

 

ІУ вправа «Дискусійна карусель « Майстер: хто він?»

- Хто ж такий «майстер»? На мою думку, це педагог, який вносить новизну, оригінальність у свою щоденну роботу. Вам потрібно створити портрет учителя-майстра: або словесний, або намалювати, або у формі аплікації. Керівник групи після завершення роботи представить результат діяльності своєї групи.

У вправа «Кейс ідей».

Майстер-клас – сучасна форма проведення навчального тренінгу-семінару для відпрацювання практичних навичок за різними методиками і технологіями з метою підвищення професійного рівня і обміну передовим досвідом учасників, розширення кругозору і прилучення до новітніх галузей знання.

Заняття майстер-класу – це оригінальний спосіб організації діяльності педагогів у складі малої групи (7–15 учасників). Майстер-клас як локальна технологія трансляції педагогічного досвіду повинен демонструвати конкретний методичний прийом або метод, методику викладання, технологію навчання, виховання. Він повинен складатися із завдань, які направляють діяльність учасників для вирішення поставленої педагогічної проблеми.

Завдання майстер-класу:

передача вчителем-майстром свого досвіду роботи шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності;

спільне відпрацювання методичних підходів учителя-майстра, ухвалення рішення;

рефлексія власної професійної майстерності учасниками майстер-класу;

надання допомоги учасникам майстер-класу у визначенні завдань саморозвитку, формуванні індивідуальної програми самоосвіти й самовдосконалення.

У ході майстер-класу учасники знайомляться з методичними розробками з теми; беруть участь в обговоренні отриманих результатів; ставлять питання, отримують консультації; пропонують для обговорення власні проблеми, питання, розробки; висловлюють свої пропозиції.

Форми майстер-класу:

  • Лекція
  • Практичне заняття
  • Інтегроване (лекційно-практичне) заняття
  • Семінар-практикум
  • Презентація
  • Тренінг-семінар
  • Лабораторний практикум
  • Технологічний експеримент

Алгоритм технології майстер-класу

І. Презентація педагогічного досвіду вчителем-майстром:

  • стисло характеризуються основні ідеї технології;
  • описуються досягнення в роботі;
  • доводиться результативність навчання дітей, що свідчить про ефективність технології;
  • визначаються проблеми і перспективи в роботі вчителя-майстра.

ІІ. Презентація системи навчальних занять:

  • описується система навчальних занять у режимі технології, що презентується;
  • визначаються основні прийоми роботи, які майстер демонструватиме слухачам.

ІІІ. Проведення імітаційної гри:

  • учитель-майстер проводить навчальне заняття зі слухачами, демонструючи форми ефективної роботи з учнями;
  • слухачі одночасно виконують дві ролі: експериментальний клас і експертів, присутніх на відкритому занятті.

IV. Моделювання:

  • учителі-учні виконують самостійну роботу з конструювання власної моделі заняття в режимі технології вчителя-майстра;
  • майстер виконує роль консультанта, організовує самостійну роботу слухачів і керує нею;
  • майстер спільно зі слухачами проводить обговорення авторських моделей навчального заняття.

V. Рефлексія:

  • проводиться дискусія за наслідками спільної діяльності майстра і слухачів.

 

Рекомендації щодо підготовки майстер-класу

 

  • Оберіть провідну педагогічну ідею, яку ви будете демонструвати на майстер-класі і зв'яжіть її з темою.
  • Визначте цілі і завдання, які ви плануєте досягти на майстер-класі у зв'язку з темою.
  • Визначте проблему, питання, парадокс, які будуть зумовлювати вашу тему заняття і представляти інтерес для «учнів».
  • Підберіть технічні засоби (мінімально) і різні форми роботи для даних цілей і завданнь.
  • Придумайте несподівані предмети або відкриття, які розкривають провідну педагогічну ідею.
  • Включіть фантазію, придумайте цікавий задум майстер-класу.
  • Складіть докладний план заняття.
  • Ретельно перевірте техніку і роботу мікрофонів перед початком майстер-класу.
  • Розставте стільці, столи і дошку так, як вам потрібно.
  • Коли все готово - дайте команду організаторам, що можна починати
  • Намагайтеся говорити не голосно й не тихо, але виразно із різними інтонаціями (не монотонно).
  • Говоріть таким чином, щоб чули всі в залі. Контролюйте силу свого голосу і голоси «учнів».
  • Не можна весь майстер-клас читати лекцію.
  • Не перетворюйте майстер-клас тільки в гру. Одна форма роботи на майстер-класі неприйнятна.
  • Проявляйте специфіку предмета.
  • Це урок для професіоналів, які бажають розвиватися. Завдання - прояснити складне, торкнутися загальнолюдських цінностей, проблем, які хвилюють всіх.
  • Використовуйте нові інформаційні технології тільки тоді,коли вони органічно входять у вашу ідею уроку.
  • Здоров'язбереження має стати не надуманим, а органічним елементом уроку.
  • Не домагайтеся довго тієї відповіді, яка вам потрібна. А якщо отримали її раніше - не продовжуйте рухатися в цей бік.
  • Намагайтеся показувати не тільки себе, але і учнів.
  • Не бійтеся задавати важкі запитання.
  • Проведіть наприкінці короткий аналіз заняття з «учнями».
  • Форма взаємодії - співробітництво, співтворчість, спільний пошук.

УІ вправа «Творча майстерня».

  • ватманах розробити технологічну карту проведення майстер-класу з використанням інноваційних педагогічних ідей. Для кожної групи на столі із «Кейса ідей» пропонуються допоміжні матеріали, які стануть у пригоді під час роботи.

 

VІІ вправа «Презентація технологічної карти».

Кожна група презентує технологічну карту майстер-класу. Кожній групі дається час для представлення й захисту технологічної карти майстер-класу.

 

VІІ вправа «Акваріум».

Рефлексивна вправа “Акваріум», у ході якої слухачі майстер-класу висловлюють свою оцінку відвіданого тренінгу, свої професійні наміри:

“Я сьогодні зрозумів...”;

“Я мав змогу ознайомитись з досвідом...”;

“Я мав можливість порівняти...”;

“Я дізнався ...”;

“Я засвоїв...”;

“Я спробую використати (запровадити) ...”;

“Використання ідей освоєного досвіду дозволяє ...” та ін.

 

Науково-методична робота як чинник підвищення професійної компетентності вчителя

/naukovo-metodichna_robota_jak_chinnik_pidvishhennj.docx

 

 
Вхід на сайт
Пошук
Школа - це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.              А. Барбюс
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024
uCoz